BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

~MAHKARPESONA~

Friday, April 2, 2010

Kehilangan seorang Pelawak....AL-FATIHAH...









Beberapa hari lepas...kecoh kisah din beramboi sakit..ada yg kata kena virus kencing tikus... ada kata kena denggi berdarah.. last komfrim...din kena denggi berdarah....hopefull xda papa terjadi kat dier...but..pagi tadi kol 1.30am(2/4/2010).. aku buka www.zonartis.com... nak tgk gosip.. but mcm x percaya dan terkasima bila tgk salah satu dr topik nya adalah DIN BERAMBOI MENINGGAL DUNIA.... mcm x percaya je... bukan pe..petang tadi...dier dh bertambah ok...dr sebelomya aku dgr kritikal.....lawat gak FB din & afdlin..banyak komen dan doa yang diberikan(salah satu aku)....:). Dalam a few days nie gak aku follow kesihatan dier...

Aku x nah jumpa..
Aku x nah salam....
Aku x nah borak...
tapi yg pasti aku PERNAH ketawa bila dier wat lawak...
lawak dier juga banyak mengajar erti kehidupan sebenar...

Salah satunya yg aku x leh lupa dalam..SPONTAN...bila sence dier letak doh roti canai kat kepala..dan kata"inilah roti anak bangali"..lawak sangat..pandai dier hiburkan hati owag.. setiap ketawa yang dier buat membuat manusia sentiasa mendoa ke arah amalan dan keselamatan dier di dunia dan akhirat...insyallah....

yang pasti kini... kita kehilangan seowang pelawak yg mana kdg kala ada yg tidak dapat menerima lawaknya..namun citarasa manusia berbeza..bagi aku...aku tetap meminati lawaknya...sehingga bila2...hilangmu tiada pengganti...lawakmu akan terus di hati.... AL- FATIHAH buat Mior Ahmad Fuad Mior Badri (Din Beramboi)....

3 comments:

[tErOmPaH bIrU] said...

kmk orang (along, ateh, emak, ayah & wan) baca entry lok sebaik sahaja sampei Bintulu 'n' check-in.. sedehhhhhhh.. namun Allah lebih mengasihi dan menyayangi arwah.. sama2 kita doa mudah2an rohnya dicucuri rahmat :(

AL-FATIHAH..

RaHmAhAkAR... said...

yalah...blog along kan follow citanya..tunggu juak post dr along...but mungkin tak owng buzy...
anyway terkejut gila bila tauk nya dh sikda...mcm xcyak...waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....sedey:(

[tErOmPaH bIrU] said...

Along sedeh juak huhu.. dan masih lagi bersedeh dan rasa kehilangan :(

Pengajaran : Luahkan rasa kasih & sayang anda selagi dia 'ada'..