BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

~MAHKARPESONA~

Friday, December 31, 2010

HAPPY NEW YEAR 2011

Align Center TAHUN INI PENUH CABARAN.......

Meninggalkan ku SENDIRI.....

" kau tetap pergi tinggalkan aku sendiri......."

"waktu duka dulu kita lalui bersama...."
"Bahagia bagai malam yg ditemani bintang terang..hancur hati bila kau undur kan diri..."

"meninggalkan aku..meninggalkan ku sendiri..."

~aku scandal...Noh Hujan~

Tuesday, December 28, 2010

LM 1: Apa yg aku rasa???


28/12/2010- Hr nie meeting pertama aku sebagai seorg guru...
so apa yg ko rs skrg??? bangga??? entahlah aku xtau nk kata apa..
sbb aku msh tertanya2 adakah apa yg aku hadapi skang ini merupakan realiti atau fantasi...
perasaan sama seperti mana aku mulal2 berpindah sekollah dulu...hanya kini situasinya berbeza...
iaitu aku x pergi utk belajar tetapi mengajar...

Secara keseluruhan, aku xrsa g apa yg syoknya LM...
dan aku xpasti dengan apa yang aku lakukan ataupun..aku xjumpa sinar2 cahaya kegembiraan dan 'enjoy' aku...nanananananan.....................Skng aku biarkan masa berlalu, dan mengharapkan segalanya berlalu dengan baik..
serta x menjadi igauan ngeri suatu hr nanti...

Wednesday, December 15, 2010

Dugaan dan Harapan...

Setiap harapan memerlukan pengorbanan...tika ini ..hanya ini yang mampu aku katakan...

'Lakukan atas dasar niat sebenar'.....

Thursday, November 25, 2010

Andai Itu Takdir Mu – Syah Basree


Sinar mata hilang indah sinar
Bagai mengerti rasa
Dan suara
Pergi madah cinta
Namun apaku daya

Chorus
Andai itu takdirmu
Ku dakap redha
Hingga membawa dia
Ke syurga dengan yang Esa
Di sini kan ku
Ku mohon padamu
Doa kau selalu ku setulus kalbu
Ku serah segala padamu
Harapanku satu
Bisa adanya waktu

Berbicara tentang kisah kita
Tercipta penuh makna
Ku terima mungkin akhirnya
Jalani hidup kita

Ulang Chorus

Ku sujud atas kasihmu
Beri petunjuk untukku
Ku percaya
Untuk terus berharap sehingga ku mampu

Di sini kan ku
Ku mohon padamu
Doa kau selalu ku setulus kalbu
Ku serah segala padamu
Harapanku satu
Ada waktu

Ku serah segala padamu
Harapanku satu
Bisa ada kau waktu

Andai itu takdirmu

Wednesday, November 24, 2010

AKU Jatuh!!!!!




Adakah hati aku mampu untuk menanggung segalanya seperti dulu ... dimana semua masalah terpaksa dihadapi seorang diri... siapa nak tolong ko??? kawan2 ??? keluarga ko??? aku ada smuanya itu namun hanya 'memiliki' bukan 'dimiliki'. Hanya di suatu masa diri ini memerlukan sokongan dan pengharapan dari saudara sendiri menjadikan hidup ini semakin payah...dimana aku terpaksa menghadapi segalanya di atas kaki sendiri...bahu dan kepala kita sendiri.. kiter org dh rasa..jd sekrg ko plk???simple kan???itulah hidup aku dan orang2 yang berada disekeliling aku..:)
Ada tak org yang bertanya, ko sihat????mcm mana belajar????, kwan2????
xpernah!!!! xpernah owng bertanya kepada aku..selain seorang wanita yang membuat aku kuat dimasa aku merasakan aku lemah dan tidak berguna iaitu emak aku...

Kata2 mak:Sik semua benda kita akn senang..Kita knk susah dolok...

Yup aku mngakui kata2 mak...hanya apabila..kita menghadapinya seorang diri menjadikan kita perlu 'ketabahan' yang lebih dari biasa...sokongan???hanya aku!!!..tiada siapa yg tahu apa yang aku rasa...kalo hendak minta..beritahu..itulah cara aku membesar??tiada siapa2 yang boleh merasakan apa yang aku rasa hanya denga mendengar suara dan wajah ku..bila kita memikirkannya kita dikatan terlalu sensitif...bagi aku kita perlukan sensitiviti di dalam hidup..bila mana kita memikirkan apa yang orang lain rasa...dimana kita meletakkan diri kita ditempatnya...

Mungkin bunyinya seperti mengimbau kenangan2 lama...
dimana dari kecik aku ditinggalkan untuk menyelesaikan masalah seorang diri..daftar ke sekolah, beli buku di sekolah, perjumpaan ibu bapa, penyampaian hadiah.. dimana kita merasakan kita 'keseorangan' untuk merasakan apa itu penghargaan untuk setiap kejayaan bagi setiap kepayahan kita selama ini....Aku menjadikan sebagai nilai berdikari di dalam diri aku..dimana aku dimarahi sebab keputusan yang teruk (sendiri) mengurus wang yang diberi (sendiri)..kiralah sendiri berapa bakinya nanti..jika bijak baiklah namun jika bodoh...silap lah..siapa yang nak tegur???kesalahan nya hanya dapat dikesan oleh diri kita sendiri...kesilapan adalah guru kita yang utama..bila mana kita kan mengingatinya sehingga kita xakan mengulanginya lagi...

Hanya bila mana dunia semakin luas dan pandangan kita semakin besar.. kita mula merasakan 'aku dah tahan tahan hadapi semunya ini'...kenapa perjuangan aku lebih besar daripada orng lain???? owng lain blh juga berjaya, xpyh belajar jauh2...dulu aku bukan harapan..dimana aku bukan lah anak yang dibangga2kan..bilamana aku penah merasakan aku semakin dilupakan di atas kekurangan aku sendiri...bila semakin matang, hal ini menjadikan aku semakin tabah apabila aku belajar untuk jatuh dan bangun sendiri...sakit yang dihadapi aku luahkan di dalam diriku sendiri...kesakitan dan kepahitan yang ada aku telan dan ubatinya sendiri...

Aku tahu semua orang punya pengalaman hidup sendiri..namun jika kita bandingkan banyak perbezaanya...jangan bandingkan hidup kita,, kerana semua yang berlaku tidak sama dan tidak serupa...malah rasa kesakitan dan kesusahan yang kita hadapi juga tidak sama...

YA ALLAH...TABAHKAN HATI AKU, JIWA KU IMAN KU DAN RASA KEPERIKEMANUSIAN KU SELAKU UMATMU YANG BERIMAN..JAUHILAH DIRI KU DARI MELAKUKAN KEJAHATAN DAN KELALAIAN DUNIA DALAM MENCAPAI ERTI KEJAYAAN INI, KERANA KEJAYAAN INI NANTI AKAN AKAN PERSEMBAHKAN KEPADA IBU BAPA KU UNTUK DIJADIKAN KEBANGGAAN MEREKA KERANA MEMILIKI ANAK SEPERTI KU YANG TAHU DIMANA HIDUP INI MEMERLUKAN PENGORBANANA DAN USAHA SENDIRI DI DALAM MENJALANINYA. TIDAK PERNAH TERDETIK DI DALAM HIDUPKU MENYESAL MENJADI DAN MENJALANI TAKDIR YANG TELAH DITETAPKAN KEPADAKU.HANYA BILA KEPAYAHAN DAN DUGAAN YANG DIBERIKAN TERLALU BERAT UNTUK KUHADAPI MENJADIKAN DIRIKU LEMAH. KUATKAN LAH DIRIKU YA ALLAH..AMIN...



Friday, November 19, 2010

KATA kau!!!!

ToLoNG LH ToLOnGlaH!!!....cubaan sentengah mati aku nak download lagu kat tanah Minden nie..huhauhaua.. GAGAL!!!! nie lah nasib kalo pakai bnda free??? free apa ke jadahnya?? aku bayar k..(dlm yuran pngajian...) duet gak tu..so!!! aku berhak untuk komplain!!...hahhaha....
so?? mcm mana nie???? semua web yg aku salu p 'cilok' lagu dh abes kene blok???? apa kes????
rasa mcm keinginan tersekat...xpuas nk jugak!!!...nak jugak!!!!!huahuhauhauhuaha.....
alternetif lain???? XDA!!!..HUAHUHAUHAUA........nak nangeh!!!!!:)






So dlan USAHA2 aku nk mncari lagu tu tadi... aku terjumpalah satu blog nie..jeng2...xkenal pun..just yg aku tau dr profile (blog n fb)..budak nie belajar kat UPSI...automatik lah budak nie CIKGU hahhahaha..kuang lebih mcm aku gaklah...yg menarik perhatian aku..budak nie stail nya mngalahkan budak MASKOM (bdk kos nie salu up to date)...~xpa sy x kesah!!!~..huhuhu....
yelah dlam dunia perguruan sekang nie, seorang guru akn di nilai melalui pemakaian, cara cakap dan kehidupan sosial nya??? PERSOALAN kat cinie??? mana hak personal kter owng sebagai individu..

"yAH!!!.."ramai owng kata...
"dh ko nk jd cikgu so ko kena korban kan hidup kan ..bukan time ko interbiu dulu ko sanggup???"
aku tau dan aku sedar aku penah wat stment mcm tu..huhu..aku xrasa seorang guru tu hanya akan nampak sebagai seorang guru...dah nk abes pun belajar..aku salu dgr budak2 ckap mcm nie..
"ko kos pe???" EDU???apsal???
"x mcm pun???"
" so ko nk mcm mana???"
"Bju kurung lah..nie jean memanjang...." "yelah xkan nak bju kurung 24 jam then kepit buku kat bwah ketiak???mcm tu??? aku blom jd cikgu g...aku student..so pakai bju mcm student.."(huhauhauhuhau...kejam x???ckplah kejam!!!)
hhuahuhauha..
"jwpan ko xblh blah.."
"yah sbb ko x ambek so ko xtau apa aku rasa..so "mulut bergerak pas fikir k".... ok, aku fikir apa yg aku buat...kat cinie koz aku bukan perlu dlam klas je..then mngajar SEMATA2..
aku ambek paper geo kat pusat pengajian lain..so msok makmal..kuar makmal..kajian lapangan...xkan ko nk aku pakai baju kurung???"

So secara berkhemah dan tatasusilanya...nie lah jwapn yg sebernas2 nya yg aku PATUT jwb kan???...

Aku bukan marah..aku dh muak dh..bila ada segelintir owng yg kuarkan isu nie berulang2...
dh lah owng yg sama..blh blah x???pas nie hrap xda owng tanya g..yelah sbb dh nk abes dh pun..insyallah..:)...jangan lah BUTA sngat..aku xkutuk kowang k g klas mcm mana..
nie xda lain..bju TAJAAN memanjang (bju da logo).. nk g klas je pun??? wat pe nk over!!!
hellow!!!..imej adalah identiti..kita blajar lam edu...???? so??? aplikasikan lah dr skang!!!
nk pakai bju kurung pakailah sopan je...ak xkesah just jngan nak menjeling kat owng mcm kter owng..ok..done...

Aku xkesah owng nk pakai bju apa..stailnya mcm mana pun..yg pasti dier tau apa tanggungjwb dier...so??? CIKGU PUN BLH BERGAYA..


Thursday, November 18, 2010

KINI BEBAS


Kini Bebas


Kasih ku kini pasti
Tiada resah dan gelisah
Hilang dari satu keraguan
Indahnya kedamaian ku rasa
Yang bermain di jiwa
Merindui dirimu oh kasih

Demi janji yang bersatu
Dalam mimpi dan fantasi
Kasih dan sayangku penuh erti
Bayangan rindu sering berseri
Tidakkan lari
Walaupun masa yang berganti

Kini bebas
Pergi dari minda ini
Realiti
Merahnya di kasih suci
Kini bebas
Hilang dari rasa
Yang sering resah kerana cinta
Tiap masa

Sempurna daku merasa
Tika hadir segalanya
Kasih yang ku simpan tidak luntur
Kerdipan sinar cinta darimu
Akhirnya pasti
Di mahligai indah yang bersatu

Bahagia hidupku kini
Sempurna jua
Tiada lagi keraguan

Bebas...


PERGI DARI MINDA INI..adakah dan dapatkah kita membebaskan minda kita semudah bergitu???
Atas semua yang berlaku, setiap kata-kata dan luahan yang telah disuarakan dulu..sukar untuk kita lupakan.....WALAUPUN MASA YANG BERGANTI....
Namun hidup perlukan kebebasan..kerana kebebasan ini membiarkan kita untuk terus hidup dan merasakan kehebatan dan nikmatnya dunia yang sementara ini.....

Tuesday, November 16, 2010

SALAM AIDILADHA DARI PERANTAU....

SALAM AIDILADHA~
Raya kali ke-3, beraya di perantauan...sbb sem lepas aku balik time nie. Sem lepas aku balik sbb time raya tu cuti agak BERMAKNA lah..huhu..sem nie raya time xam agak mencabar bagi sesetengah org..:)
bagi kwan2 yg kat semenanjung nie, terutama kwan2 dr Kelantan dan Terengganu...raya aidiladha nie lebih meriah berbanding raya aidilfitri...sbb tulah dier owng agak kecewa jika xbalik..
Bagi aku??? xda papa..sbb raya nie sehari je..dan aku merasakan raya nie xlah best sangat sbb kita xpose!!huauuauahhua...(xpat balas dendam ..nk mkn bnyak2)...
Yang bestNYA kalo ada wat korban..dan yg pasti family aku wat korban beramai2(bukan dier org berkorban tp mengorbankan seekor lembu...)buat tumpangan di akhirat nanti (nie bpk aku ckp...dr kecik bpk aku kata mcm tu..so kalo aku ada anak nanti pun aku nk guna gak ayat ayah aku nie...chantek arrr...)hanya kali nie aku xpat join..yg pastinya rumah abang zaini ( my BIG kazen blah ayah) akan ramailah..so meriahlah just set karaoke je xda..hahhaha..
Apa plak isu yg akan timbul kali nie?? sbb family aku nie penuh dengan isu bila nak ramai2 mcm nie...biasalah banyak sangat generasi, motivasi dan inovasi..hahha...yg pasti raya(Aidilfitri punya tahun dpan) nanti pakat2 nangeh minta maaf (ada ke??? stakat ni aku xbuat k..bujet tabah arrr...)hahhaha...apa2 lah..

So kat sinie aku nak ucap SALAM AIDILADHA DARI PERANTAUAN..(hahha mcm dok Scotland plak) Bagi siapa yang darah tinggi(mak), ingat2 lah orang tersayang...kolestrol tinggi(ayah) ingat2 lah anak kat cinie...bg 'fighter'(abg) terhebat aku kat umah..slamat berjaya utuk mgurangkan lilitan/diameter pewut anda, buat perantau miskin (ateh) balik ke raya nie??? baliklah selagi mampu..(ada ke duet lebih???hahhaha)..buat ketua kampung lot 1131(ad), jngan ngelayo jak, balik lah ke kampung bsama2 keluarga...buat bakal remaja(wan), kuatkan smangat mu utk mnjawab soalan dr saudara mara tentang keputusan UPSR ko..buat MEM (along)...ambek gambar n tlong post kat blog!!!~



~mengenang masa depan~

Monday, November 15, 2010

Dalam KENANGAN~

Dalam kesibukan nak berxam, aku msh boleh lepak dengar lagu dan buka2 album lama lam laptop aku nie, walaupun xam sebelom nie agak xmemuaskan hati aku....aku PERLU menyelesaikan apa yg xselesai2 lg di usm nie..then2...terjumpalah satu photo nie..(fokus kat kucing tu)...Kenangan..walaupun hanya seekor kucing..keluarga aku dh anggap kucing2 yg menetap kat umah aku mcm adek beradik or saudara mara??? hahha...makan, tmpat tinggal dan kasih syg kter owng bagi...bg mak n ayah plak kucing2 umpama anak ke 7,8,9..mcm tulah...
Walaupun kdg kala ada jugak sesetengah masa n keadaan yg membuatkan kita marah dengan tindakan kucing2 nie..hanya satu je penguat semangat.."alah dier owng nie haiwan, mana otak nak berfikir, kter manusia elak kahlah dr dier owng buat silap."..mcm ku pnh dgr ayat nie2..huhuhu...

Namun secara jujur aku katakan, aku nie bukan lah pecinta binatang yang fanatik..hanya menyayangi semampu yang boleh..sbb kan keluarga aku suka nak menjaga haiwan2 nie..aku hormat lah pemintaan dier owng selagi xmemudaratkan kesihatan....:)~skang kat umah tu ada dua ekor g kucing~ PAONG n AFIL..(insyallah 4 next entrie..kna cr gambar2 lama lu..:)




~Dalam kenangan~B.A...~tmpoh hayat 10 tahun~

Friday, November 12, 2010

Baskin Robbins Ice Cream Cake Recipe

Baskin Robbins Ice Cream Cake Recipe



Ingredients:


Cake

  • 1 box white cake mix
  • 1 1/4 cups water
  • 1/3 cup vegetable oil
  • 3 egg whites
  • 1/2-gallon box pralines and cream ice cream
  • 4 cups (2 pints) vanilla ice cream
  • 1 12-ounce container white frosting
Optional
  • colored frosting
  • A sharp bread knife makes box slicing easy
Instructions:

Ice cream on top of the cake, and all the trimming.
  1. Make your cake following the directions on the box. If you are making the white cake you will likely blend the cake mix with water, oil, and 3 eggs. Pour the batter into a greased 9 x 13-inch baking pan and bake at 350 degrees for 30 to 35 minutes. This will make a thin cake for our bottom layer. When cake is done, let it cool to room temperature.
  2. When the cake has cooled, carefully remove it from the pan and place it on a wax paper-covered cookie sheet, or a platter or tray that will fit into your freezer.
  3. Use a sharp serrated knife (a bread knife works great) to slice the ice cream lengthwise through the middle, box and all, so that you have two 2-inch thick sheets of ice cream. Peel the cardboard off the ice cream and lay the halves next to each other on the cake. Slice the edges of the cake all the way around so that the cake is the same size as the ice cream on top. Work quickly so that the ice cream doesn't melt. When the cake has been trimmed, place it into the freezer for an hour or two.
  4. When you are ready to frost the cake, take the two pints (4 cups) of vanilla ice cream out of the freezer for 20 to 30 minutes to soften. Sitr the ice cream so that it is smooth, like frosting. Use a frosting knife or spatula to coat your cake with about 2 cups of ice cream. Cover the entire surface thoroughly so that you cannot see any of the cake or ice cream underneath. Pop the cake into the freezer for an hour or so to set up.
  5. When the cake has set, fill a pastry bag (with a fancy tip) with white frosting to decorate all around the top edge of the cake. Also decorate around the bottom of the cake. Use colored frosting and different tips to add inspired artistic flair and writing on the cake, as needed. Cover the cake with plastic wrap and keep it in your freezer until party time.
  6. When you are ready to serve the cake, leave it out for 10 minutes before slicing. Cut the cake with a sharp knife that has been held under hot water.
  7. Makes 1 large cake (16 - 20 servings).

Tidbits

You may wish to use another flavor cake mix such as chocolate or devil's food for this dessert - even low-fat cake mix works. It's up to you. Just follow the directions on the box for making the cake in a 9 x 13-inch baking pan. You can also use any flavor of ice cream. Just be sure to get it in a box.

Wednesday, November 10, 2010

KisaH SATU malam: Pasembur:Padang Kota...


credit to the pic...


Medan Selera Padang Kota....

Pasembur ..yum!!yum!!....


Pilih2...xsedar RM 13.00...hahhah..janji hati aku puas!!


akhirnya tercapai gak hajat aku..hahha..TQ..~INAYAH~...

ina & ayu...


bakat terpendam~main 'flower fly'...

Pencetus idea: sbb suki yg beli..hahha

AYU, INA, MAH....









Tuesday, November 9, 2010

RENUNGAN KITA WAHAI MANUSIA....


RASULULLAH s.a.w telah bersabda yang bermaksud: "Bacalah surah Yassin kerana ia mengandungi keberkatan", iaitu:
  1. Apabila orang lapar membaca surah Yaasin, ia boleh menjadi kenyang.
  2. Jika orang tiada pakaian boleh mendapat pakaian.
  3. Jika orang belum berkahwin akan mendapat jodoh.
  4. Jika dalam ketakutan boleh hilang perasaan takut.
  5. Jika terpenjara akan dibebaskan.
  6. Jika musafir membacanya, akan mendapat kesenangan apa yang dilihatnya.
  7. Jika tersesat boleh sampai ke tempat yang ditujuinya..
  8. Jika dibacakan kepada orang yang telah meninggal dunia, Allah meringankan siksanya.
  9. Jika orang yang dahaga membacanya, hilang rasa hausnya.
  10. Jika dibacakan kepada orang yang sakit, terhindar daripada penyakitnya.
  11. Rasulullah s.a.w bersabda: "Sesungguhnya setiap sesuatu mempunyai hati dan hati al-Quran itu ialah Yassin. Sesiapa membaca surah Yassin,nescaya Allah menuliskan pahalanya seperti pahala membaca al-Quran sebanyak 10 kali.
  12. Sabda Rasulullah s.a.w lagi, "Apabila datang ajal orang yang suka membaca surah Yassin pada setiap hari, turunlah beberapa malaikat berbaris bersama Malaikat Maut. Mereka berdoa dan meminta dosanya diampunkan Allah, menyaksikan ketika mayatnya dimandikan dan turut menyembahyangkan jenazahnya".
  13. Malaikat Maut tidak mahu memaksa mencabut nyawa orang yang suka membaca Yaasin sehingga datang Malaikat Redwan dari syurga membawa minuman untuknya. Ketika dia meminumnya alangkah nikmat perasaannya dan dimasukkan ke dalam kubur dengan rasa bahagia dan tidak merasa sakit ketika nyawanya diambil.
  14. Rasulullah s.a.w bersabda selanjutnya: "Sesiapa bersembahyang sunat dua rakaat pada malam Jumaat, dibaca pada rakaat pertama surah Yaasin dan rakaat kedua Tabaroka. Allah jadikan setiap huruf cahaya di hadapannya pada hari kemudian dan dia akan menerima suratan amalannya di tangan kanan dan diberi kesempatan membela 70 orang daripada ahli rumahnya tetapi sesiapa yang meragui keterangan ini, dia adalah orang-orang yang munafik.

Sesiapa yang menerima mesej ini tolong forwardkan kepada teman seagama yang lain.


Untuk renungan semua,


Siapakah orang yang sibuk ?
Orang yang sibuk adalah orang yang tidak mengambil berat akan waktu solatnya seolah-olah ia mempunyai kerajaan seperti kerajaan Nabi Sulaiman a.s
Siapakah orang yang manis senyumannya?
Orang yang mempunyai senyuman yang manis adalah orang yang ditimpa musibah lalu dia kata "Inna lillahi wainna illaihi rajiuun." Lalu sambil berkata,"Ya Rabbi Aku redha dengan ketentuanMu ini", sambil mengukir senyuman.
Siapakah orang yang kaya?
Orang yang kaya adalah orang yang bersyukur dengan apa yang ada dan tidak lupa akan kenikmatan dunia yang sementara ini.
Siapakah orang yang miskin?
Orang yang miskin adalah orang tidak puas dengan nikmat yang ada sentiasa menumpuk - numpukkan harta.
Siapakah orang yang rugi?
Orang yang rugi adalah orang yang sudah sampai usia pertengahan namun masih berat untuk melakukan ibadat dan amal-amal kebaikan.
Siapakah orang yang paling cantik?
Orang yang paling cantik adalah orang yang mempunyai akhlak yang baik.
Siapakah orang yang mempunyai rumah yang paling luas?
Orang yang mempunyai rumah yang paling luas adalah orang yang mati membawa amal-amal kebaikan di mana kuburnya akan di perluaskan saujana mata memandang.
Siapakah orang yang mempunyai rumah yang sempit lagi dihimpit?
Orang yang mempunyai rumah yang sempit adalah orang yang mati tidak membawa amal-amal kebaikkan lalu kuburnya menghimpitnya.
Siapakah orang yang mempunyai akal?
Orang yang mempunyai akal adalah orang-orang yang menghuni syurga kelak kerana telah mengunakan akal sewaktu di dunia untuk menghindari seksa neraka.
Siapakah org yg KEDEKUT ?
Orang yg kedekut ialah org yg membiar atau membuang email ini begitu sahaja, malah dia tidak akan menyampaikan pula pada org lain. Sebaik-baik manusia itu adalah mereka yang memberi manafa'at kepada manusia lain

Sumber: Bacalah Yassin | MalaysiaSensasi.Net

Tuesday, November 2, 2010

Jason Marz~u & I Both~


video

Monday, November 1, 2010

USM: Anak2 GEOGRAFI....



the best shoot tok hr itu..hahhah....(credit to Fira Gembira)

wah...!!...empunya moto yg buat muka giler kat blakang tu...hahha


kita2 je...


in DTSP!!!

Zul RC selalu OVER!!!

sayang INA kat aku..huhuh

hahhaha..impian yg sama: nk pakai kebaya time konvo..hahha..tunggu taun dpan apa plk jadinya???


apa yg sama???? budak kaca mata..hauhuahua..

10 taun tgk gambar nie...mcm mana agak nya muka kowang...:0



* camera ada problem time nie..kualiti pic agak terganggu..:)

Friday, October 22, 2010

LENKA~Don't Let Me Fall




Don't Let Me Fall lyrics

Songwriters: Kripac, Lenka; Salter, Thomas;Underneath the moon, underneath the stars

Here's a little heart for you
Up above the world, up above it all
Here's a hand to hold on to

But if I should break, if I should fall away
What am I to do?
I need someone to take a little of the weight
Or I'll fall through

You're just the one that I've been waiting for
I'll give you all that I have to give and more
But don't let me fall

Take a little time, walk a little line
Get the balance right
Give a little love, gimme just enough
So that I can hang on tight

We will be alright, I'll be by your side
I won't let you down
But I gotta know no matter how things go
That you will be alright

You're just the one that I've been waiting for
I'll give you all that I have to give and more
But don't let me fall, don't let me fall

Underneath the moon, underneath the stars
Here's a little heart for you
Up above the world, up above it all
Here's a hand to hold on to

You're just the one that I've been waiting for
I'll give you all that I have to give and more
But don't let me fall

You'll be the one that I'll love forever more
I'll be here holding you high above it all
But don't let me fall



Thursday, October 21, 2010

Luka - Dayang Nurfaizah


Lirik Luka - Dayang Nurfaizah

Pabila ku kenangkanmu
Dunia ku gelap gelita
Oh sayangku mengapa kamu
Menghilangkan diri lamanya

Ku percaya semua ?? masa
Kau akan terjaga dari lena
Selamanyakah kan ku tunggu

Luka...
Pulanglah sayangku kembali segera
Luka...
Sampai hati menghilang khabar berita
Luka...
Tegarnya kau biarkan ku sendiri melanda
Biarku terluka

Kembalikan sinar hidupku
Tanpamu ku hilang arah
Selama ini ku cekal hati
Hanya kerna semangatmu percayalah

Ku pasti suatu hari
Kau kan terjaga dari mimpi
Disini ku setia menanti

Luka...
Pulanglah sayangku kembali segera
Luka...
Sampai hati menghilang khabar berita
Luka...
Tegarnya kau biarkan ku sendiri melanda
Biarku terluka

Luka...
Pulanglah sayangku kembali segera
Luka...
Sampai hati menghilang khabar berita
Luka...
Tegarnya kau biarkan ku sendiri melanda
Biarku terluka

Selamanya ku setia
Walau ku sendiri terluka

Read more: http://www.liriklagumuzik.co.cc/2008/12/lirik-luka-dayang-nurfaizah.html#ixzz134CjWP4V

Tragedi bot ekspres: Dua lagi mayat ditemui, 5 masih hilang


Sepasukan anggota penyelamat melakukan operasi mencari mangsa yang masih hilang di sekitar bot ekspres yang karam di hulu Sungai Anap, Tatau, Sarawak, semalam.


BINTULU 19 Okt. – Dua lagi mayat penumpang bot ekspres yang terbabit dalam perlanggaran dengan sebuah kapal tunda di hulu Sungai Anap, Tatau dekat sini semalam ditemui hari ini, menjadikan jumlah kematian kini meningkat kepada enam orang.

Ketika ini, usaha mencari dan menyelamat lima lagi mangsa yang masih hilang sudah dihentikan pukul 7 petang ini dan akan disambung semula pagi esok.

Hari ini, mayat dua mangsa iaitu Bermas Myiun, 26, dari rumah panjang Ringkai, Tatau dan Lily Manggie, 38, dari rumah panjang Pandong, Kakus ditemui terapung tidak jauh dari lokasi perlanggaran pukul 1.30 petang dan 2.20 petang.

Semalam, empat mayat penumpang yang ditemui ialah Jennifer Yak, 10 bulan; Mias Renggan, 75, dari Nanga Belunggai, Kakus; Wilfred Ukir Salleh, 56, dari rumah panjang Sudan, Sungai Naman Sibu; dan Wong Siew Guan, 29, dari Sungai Durin, Sibu.

Pesuruhjaya Polis Sarawak, Datuk Mohmad Salleh berkata, dua mayat ditemui petang ini selepas empat mangsa termasuk seorang bayi 10 bulan ditemui malam tadi.

Katanya, sejurus kejadian itu, pihaknya menahan seorang pemandu bot berusia 58 tahun dan bertindak mereman lelaki yang berasal dari Sibu itu bagi membantu siasatan berhubung kes berkenaan.

“Buat masa ini, kita percaya kemalangan ini berpunca daripada kecuaian manusia dan tidak menolak kemungkinan untuk mengenakan hukuman mengikut Kanun Keseksaan ke atas pemandu bot terbabit.

“Kita juga mungkin akan mengambil tindakan terhadap pemandu kapal tunda terbabit sekiranya dia turut didapati cuai sehingga menyebabkan berlaku kemalangan ini,” katanya kepada pemberita di Kem Kelebu di sini hari ini.

Dalam nahas yang berlaku pukul 2.30 petang semalam, empat penumpang dilaporkan maut manakala sembilan lagi hilang apabila sebuah bot ekspres yang mereka naiki terbalik dan karam selepas terlanggar kapal tunda membawa balak.

Dianggarkan kira-kira 30 penumpang berada di dalam bot ekspres berkenaan yang sedang menghala ke Kakus dari Tatau.

Dalam kejadian itu, seramai 17 penumpang terselamat hasil bantuan segera pihak berkuasa yang menjalankan kerja mencari dan menyelamat bersama pekerja pembalakan di Kem Kelebu, tidak jauh dari tempat nahas itu berlaku sejurus selepas kejadian.

Operasi mencari dan menyelamat mangsa membabitkan polis, bomba dan penyelamat, Jabatan Pertahanan Awam Malaysia dan Pasukan Gerakan Marin serta penduduk kampung membabitkan tujuh penyelam dan penggunaan tujuh buah bot.

Mohmad memberitahu, lima mangsa yang masih hilang dikenali sebagai Peter, 28, dan anaknya Amilia, 3, seorang penumpang lelaki yang hanya dikenali sebagai Empum, Lenny Ibin, 9, serta Alicia Emelda Sumping, 5.

Beliau berkata, kesemua mayat dibawa ke Hospital Bintulu untuk bedah siasat dan ada yang telah dituntut oleh keluarga masing-masing.

“Sehubungan itu, polis meminta sekiranya ada penduduk yang kehilangan ahli keluarga supaya segera memaklumkan kejadian itu kepada polis kerana kita tidak dapat memastikan jumlah sebenar penumpang yang berada di dalam bot berkenaan,” katanya.

##################################################

Mangsa terpaksa bernafas di ruang tingkap bot


ELIZABETH Diran mendukung anak bongsunya, Agnes Sun Ping.


BINTULU 19 Okt. – Seorang daripada mangsa tragedi bot ekspres menceritakan detik cemas dia terpaksa bernafas dari ruang tingkap bot ketika kenderaan pengangkutan itu hampir tenggelam.

Elizabeth Diran, 28, berkata, dia terpaksa berbuat demikian kerana air masuk ke dalam bot begitu cepat, sehingga menyukarkan dia untuk menyelamatkan diri.

Meskipun seorang anaknya, Alicia Emelda Sumping, 5, masih hilang, Elizabeth sempat memeluk seorang lagi anaknya berusia 2 tahun, Agnes sebelum mereka dua beranak diselamatkan oleh seorang wanita yang tidak dikenali.

“Selepas perlanggaran itu, air masuk ke dalam bot begitu pantas, saya tidak tahu apa yang harus dilakukan namun sempat memeluk anak saya (Agnes).

“Ketika bot itu hampir tenggelam, saya terpaksa bernafas dari ruang tingkap bot ekspres yang hanya tinggal lima sentimeter belum dinaiki air sebelum saya ditarik oleh seorang wanita,” katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Elizabeth merupakan salah seorang daripada 17 yang terselamat dalam tragedi bot ekspres terbalik dan karam selepas merempuh sebuah kapal tunda di hulu Sungai Anap, Tatau dekat sini petang semalam.

Menceritakan kejadian itu, dia berkata, pada mulanya dia terdengar bunyi dentuman kuat yang mengakibatkan bot terbalik sebelum secara tiba-tiba air deras memasuki ruang di dalam bot ekspres itu.

Panik melihat kejadian itu, Elizabeth terus menarik anaknya, Agnes yang kebetulan tidur di sebelah tempat duduknya keluar menerusi ruang jendela di belakang bot.


sumber:http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?sec=Sabah_%26_Sarawak

Monday, October 18, 2010

Aku minah leleh citer KOREA ke???

Dah lama x tgk cita korea..Hal nie jdi balik sbb xda keja nak wat *terutama bila romate balik kampung sian kat aku kan???? The story is I'm Sorry, I love U...huhuhuh..tangkap leleh gak tgk cita nie * rupa2 nya aku pun minah leleh bila tgk cita korea nie..huhu.. seday giler aku, ada ke owng cintan cintun mcm dieowang nie kat dunia sebenar??? muskil2 aku..mcm xcaya je..* dh namanya drama..mana da yg logik....

nie plakon wanita(minah kesian)

Dipendekkan cita, cita nie berkaitan sowang minah nie yang suka kat sowang mamat tu, mamat tu plak sowang penyanyi/pelakon terkenal. Minah nie anak driver mak dier..(mak dier pelakon veteran lah....). Nak dijadikan kesah, satu hr mamat tu ada lah wat drama kat luar negara(Australia)..so angkot dengan minah tu sekali (sbb minah tu PA dier kebetulan snagat2 kan dh lah ada ati jd PA plak lg merana lah jiwa minah tu), dlam waktu yg sm mamt tu suka plak kat sowang pelakon wanita nie( plakon wanita tu play girl plk). So si minah tu makan atilah tgk perangai mamat tu dengan pelakon wanita tu. Sbb kecewa tahap cipan, minah nie bwklah ati dier tu, ingat nak balik Seoul(Korea) sendiri...pastu kena tipu plk oleh owang, beg kena curi..sehelai sepingang lah minah tu.
Kisah mamat 2 ( mamat nie seorang samseng jalanan, tp asal korea, die nie anak yg telah diangkat dr korea dan hidup melarat kat Australia) akibat idup dijalanan laki nie kira hebat jugaklah selok belok kat sana. mamat nie ada sowang awek, tp awek dier kwen dengan owng putih plk sbb dier kata mamat2 tu miskin. ok fine...pastu, mamat 2 nie lah yg p tolong minah tu tadi, mamat2 du tu tolong dan cuba dpatkan beg minah tu tdi..then die balik lah kat korea. mamat tu plk dpan jmputan g kawen x awek dier, so dier g...then kat sana dier kena tembak scara xsngaja, xpsal2 tengelan 2 pluru kat kapla..satu blh kuar satu g xleh sbb bahaya...x awek dier rs bersalah so dier bg duet soh mamat2 tu balik korea...sblum nie mamat2 tu mmg nk balik cr mak dier dan nk tau asal usul dier...
bila kat korea dier cr mak dier melalui cincin yang dijdikan kalong kat dier time kcik2 dulu(buktilah kiranya)...cr2 rpanya dier ada kembar sowang pompan yang 3 suku sbb exciden time kecik....dier ada sowang anak(siapa bpk aku xtau plk, xda cita)...so dier jagalah pompan tu n budak tu..dan sowang tua yg mana owng tua tu yg tlong jaga die owng. owng tua nie juga yg cita asal usul mamat2 sbb dier dulu pemberita. siapa mak die??? ceng2..siapa lg kalo bukan penyanyi veteren tu..huhuhu...*tgklah sendiri...k

nie plak plakon utama(mamat2)

Panjang nk cita...kalo nk tgk cita tu..pastikan banyak masa dan tenaga.. kalo ada perangai mcm aku..yg xmnyabar dan taksub baek xpayah..hahha..kowng akan napak mcm owng bodoh..hahhah..sbb tulah aku xnk terjebak..skali dh terjebak hancur semua bnda xjalan...hehehh2....
nie plak scene time mamat 2 tu slamatkan minah tu dr penjahat....

nie plak mamat(pelakon), minah kesian dan pelakon wanita.


*tgklah cita nie..syok..aku rs mcm muda plk bial tgk cita nie..sbb dulu2 cita korea nie glam time from 4/5 mcm tulah..hehhe2..then akibat xnk terjebak aku beralih kat movie korea xtunggu lama2...
* bekal tissu banyak2..bg sapa2 yg bru putus cinta...

Sunday, October 17, 2010

PROJEK 3: SMK JELUTONG

Projek ini merupakan projek terakhir aku untuk pergi ke sekolah. walaupun sem dpan aku akn berada di sekolah untuk sepanjang masa.. dengan kata lain sem depan langkah pertama untuk menjadi seorang cikgu.Namun situasinya berbeza, kali nie aku pg untuk wat seminar... namun msh berhadapan dengan satu kelompok kanak-kanak yang bergelar pelajar. Selepas abes seminar, aku mula terfikir...adakah akau dh bersedia??? berhadapan dengan satu golongan pelajar yang mempunyai beratus2 perangai dan gelagat... sedangkan har tu just 116 student pun aku rasa rimas dan lemah untuk melayan semuanya... itulah apa yg cikgu sekolah aku rasa kot...
benda nie xkan jadi beban kalo kita minat dan iklas...hahhahha...aku xkesah ok je..just mungkin bila ini adalah yang frist..situasi dan masalah menjadi perkara baru yang harus diselesaikan..
Apa2 pun seminar tersebut berjalan dengan lancar walaupun agak terabur sikit..hehhe..



My frist STUDENT....

tgh wat task....

yg pompan plk tgh wat yeal...

nak post gak..hahha..xpat buang perangai...

aku n mak cik (shajidah)

aku n jOE...


Aku n ayu...

Lastly : 'Everbody Happy'