BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

~MAHKARPESONA~

Wednesday, December 31, 2008

New Year!!!!


happy new year!!!!!...
tinggalkan yang lama mulakan kehidupan yang baru....semuanya akan berakhir apabila detik 12 malam ini. Seperti taun2 lepas semua budak2u sibuk nak menyambut tahun baru dengan pelbagai cara. Antaranya keluar dengan orang tersayang, keluar makan dengan kawan2, jerit ramai2(itu apa yang aku buat taun lepas dgan 'sahabat2'!!!), duduk dalam bilik, tgk movie(kat lam laptop), tgk tv, tak2 pun buat bodo je...
so???
Malam nie aku nak wat ape???
Erm...roomate kuar dgan dek wan mlm nie...dia orng nak p pesta...skang nie kat penang berlangsung 'Pesta Penang' semua org excited nak pg..masalah nya aku tak mcm dia orng...aku langsung tak teringin nak pg...entahlah...
aku dr kecil2 mmg tak minat nak pg aktiviti mcm tu...
sbb:
1. sesak...
2. mcm2 blh berlaku(tak selamat)
3. buang duit(dhlah tak de duit,kuar je duit!tak2 pun terbang gak 50 henget, tak caya tgklah nanti)
4.panas + letih(kena jalan jauh2..but nothing!!!..mgkin seronok bagi yang suka suasana gtu)
5.entahlah..aku tak minat....and pernah dgar tak baik smbut 'new year' nie...allahuallamlah...nawaitu penting bg aku...

Kalo nak citer bukanlah maksud aku 'boykot' orng nak keluar sambut taun baru nie..benda nie ada pro and kontarnya...kalu minat blh pg..tapi tak eloklah sangat...
Nak dok kat luar umah semata2 nak smbut new year..sementara nak tunggu tu mcm2 nak buat,kira nak buat perkara barulah...sempena azam baru...huhuhu..:)
Bagi golongan yang berotak ok je...tapi bagi yg 'kurang otak'...fikir just suka time tu je...
entahlah 'tepuk dada tanya selera'...sbb pendapat manusia berbeza2..kter takleh nak wat org fikir apa yang kita nak...msg2lah...

Plan mlm nie???
Aku???
Rasanya dok bilik je kot...
Nak relek smbil tgok cter2 yang aku download semalam kat 'CHOW KIT'(laluan dewan kuliah yang sentiasa sibok, sbb tu dpt glaran mcm tu,kat sana excellant je line..cpat je down load...!!hehhehheh..aku suka)
Mls nak kacau'sahabat2' lain sbb diaorg msti ada plan msg2....so enjoy my self!!..hehheheh..(sblom nie pun aku mmg tak smbut taun baru..(family aku tak ksh sangat pasal taun baru, yg pastinya kter org nak msk sekolah taun baru n just tgk tv kat umah) that my family..selumber je..lg best mcm nie....hehheheheh:)

Kat sinie,(usm) kalo buat selumber je msti cakap boring n hidup tak bermakna...tapi bagi aku tiap2 org ada cara untuk dirinya menghargai kehidupan...dh selalu sangat sibok, apa kata kter relek dulu nanti nak sibok lagi kan??
so..manfaatkan masa yang ada...
dan ada yg kata
"bila nak nikmati kehidupan??"
"hidup sekali je????"
aku tau semua tu...tapi bgi aku, aku percaya pada rezeki..kalo tuhan bagi kesempatan adalah tu..kalo tak taklah...aku percaya dgan semua tu...sibok menikmati dunia, lain plak yang jadi...biarlah..erm..insyallah hidup msh panjang lagi(kalo diizinkan tuhan..berdoalah...)..kter tak pat nak buat semua perkara dalam satu masa...kena buat satu2..aku manusia biasa je...

Buat sahabat2, dan sesiapa sajalah....
nikmatilah malan ini seperti hari yang sebelumnya.....
hari ini tetap sama seperti hari sblomnya...hanya kiter je yg mengelarnya 'new year'...
Pro nya, buatlah azam baru, ubah diri jadi baik dr sebelumnya..insyallah....

2 comments:

memories fiction said...

terharu ngan crite lame ko nih...
tu lah...
aku nk teruskan ppejuangan nk create blog aku...
ko pun dh mula idup br...
aku jer masih still ngan yg lame...
idupppp agi ngan gabang..
entah ler... x brape reti sgt...

admin said...

Play now color circles and barbies puzzle games