BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

~MAHKARPESONA~

Thursday, July 22, 2010

MONA OH MONA

google/ image

MONA OH MONA... aku baca artikel sal Mona Fendy nie dalam masa beberapa jam je.... dr kol 0300 am-0630am... just nak tau apa sebenar yang berlaku pada kes Mona Fendi nie.....dulu time kecik salu lah dengar cita nie.. kalo xsilap aku time tu aku darjah 1/ 1993.. time tu just dengar owang ckp sal Mona Fendy nie dan salu masuk tv... tp aku tau2 mcm tu jelah.. heh2.. just aku tau dier nie ada ilmu dan bomoh laki bini.. seram kalo buat cita laku nie..heh2
Tapi bila dh besar nie perasaan ingin tau, busy body and explore tu membuak2.. so aku g lah google sal nak search sal Mona Fendy nie... SIAPA MONA FENDY???... cari punya cari then aku terjumpa satu journal sal Mona nie.. then alhamdullah that is the perfect journal yang aku penah jumpa dan aku xmenyesal membaca dan membaca benda tu.. wlaupun mengantok tp corak penyampaian journal tu membuatkan aku xsenang nak tido selagi aku xabes baca...itulah aku kalo beli komik pun tgh2 jlan nak baca...hahha...pantang tgk buku mengarut.. bila ilmiah xplak mcm tu..heh2..chop2..
Then baca2 punya baca bru aku tau apa sebenarnya yang berlaku.. Bila??? Kat mana??? Kenapa???Siapa?? dan Kesimpulan.. journal yang aku jumpa tu journal sowang wartawan satu masa dulu.. but skang nie dier xbrapa aktif snagt sbb ada maslah kesihatan... thank so much... so kiranya penulis nie dulu penah lah terlibat sepanjang pembicaraan kes nie smpailah kes nie selesai..tp xda rentetan cita sal kes2 rayuan.. xpalah yang penting aku tau apasal diowang membunuh??? apsal diwang buat mcm tu??? siapa yang buat dan bagaimana semua tu berlaku...hehhe... kdg2 syok gak kaji sejarah nie.. tp sejarah tertentulah....penulis menceritakan apa yang berlaku dngan terperinci... perbualan dalam mahkamah... dan penghuraian peguam, berpandukan gambar2 yang menarik.. kalo xda gambar xmenariklah... dan bila dier letak gambar nie kita blh flashback muka Mona Fendy, Affandy(suami mona) dan Juraimi... last2 muka tu nampak mcm seram semacam je... hehhe.. nak tau cita nie.. bc(kat cine) sendiri g best...

Pendapat: aku rasa kputusan yang dibuat tu betul dan bila semuanya terbongkar maka semua perkara juga terbongkar.. baek dr fokus pesalah dan mangsa kita boleh lihat sikap dan rahsia disebalik semua itu....kepercayaan tahyul... dan mengambil kesempatan... so sifat2 lemah manusia yang menyebbakan semuanya berlaku dan akhirnya......

0 comments: