BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

~MAHKARPESONA~

Saturday, May 8, 2010

Selamat Hari Ibu.......



Selamat Hari Ibu...6/5/2010..
tp aku bru tau hr nie sblom nie aku tertanya2 plak bla hr ibu nie..bukan xingat...
tp beberapa hr nie banyak sngt benda kena fikir..so agak tergendalalah sikit....

Mak???
hr2 aku ingat..blh dikatakan hr2 aku call mak wlaupun umur aku dh 23tahun aku sentiasa merasakn umur aku bru je 2 atau 3 tahun bila ada dengan mak aku..heheee...
stakat nie mak jelah fham tentang aku..
sakit, sedEy malah xde rahsia aku dengan mak...

Gadoh??
Penah lah..
bohong lah kalo xnah gadoh...tp aku xsuka gadoh lama2..rasa mcm hari2 berlalu degan penuh rasa bersalah dan xdiberkati, kalo apa2 berlaku kat cine.. susah gak..heh2..

" Ucapkan Sayang selagi di depan mata"....
itu je yang aku mampu bagi..walaupn sekang jauh..bila jauh nielah aku rasakan yang aku makin dekat..bila dekat kita segan nak ucapkan semua tu....
tp bgi aku setiap hari aku sayang ibu aku...
sbb tulah aku heran napa ada yg nak buang mak bapak dier ha???
entahlah..

For My Mom:
Thank for everyting..bagi aku peluang tok idop dlam dunia nie..cukup dengan erti kasih sayang dan pengorbanan, malah mengajar aku apa erti kehidupan sebenar..

Kata2 ibu yang aku salu ingat:
"Jangan bandingkan diri kita dengan owag lain"
bila kita bandingkan kita akan rasa kita terlalu kecil dan terlalu besar...
so hiduplah bersederhana.. terima dengan apa yang kita ada..
buat apa yang kita mampu...
so.... skang aku berada disini...
bila aku rasa aku x mahu hidup terlalu kecil di mata owng lain..
dan mula mencari erti kesederhanaan...

thank MOM...

~TEKAH BINTI ABDUL WALI~

1 comments:

[tErOmPaH bIrU] said...

esok sampei mesti juak ucap sendirik ngan mak ;D