BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

~MAHKARPESONA~

Monday, June 28, 2010

K.O.N.S.E.P



Konsep...dulu aku suka guna 'word' konsep...
konsep bersabar, k. mengalah dan banyak g lah konsep yang boleh diletakkan berdasarkan nilai2 murni..heheh2...(konsep nie wujud bila aku rasa mcm2 perkara berlaku dan nak menenangkan hati dan menyejukkan jiwa..aku gunalah konsep nie utk menjadikan suasana dan situasi nampak hebat...hahhahahah) hebat tak???? hahhaha....
So skang nie aku nak cita sal konsep BERSYUKUR....
bila kita rasa kita miskin ada lagi owng yang miskin dari kita.....
bila kita rasa kita susah..ada lagi owng lebih susah dari kita....
bila kita rasa kita malang, ada lagi owng yang lebih malang dari kita...
bila kita benci owng, ada owang lebih benci kita....
bila kita xcantek, ada lagi owang xcantek dr kita..tp semua ciptaan tuhan nie cantek, just bergantung pada cara dan posisi pandangan........
mcm2 lgi..tp aku malas nak bgtau...kowang fikirlah sendiri..betapa kita bertuah mempunyai apa yang kita ada sekang...
suka?? xsuka...tp inilah apa yang kita ada..
so bersyukur...:)

Dulu2...
aku penah kecewa sbb aku rasa akulah yang paling 'bengang' sebab aku dh rosakan satu perkara yang amat aku sayang...and then...nak wat pe sbb segalanya2 dh berlaku...aku cuba untuk menghdapi dan menyelesaikan segalanya....then aku pernah jadikan "diriku bukan aku" untuk menyelesaikan masalah nie..hati aku kata lain tapi keputusan yang diambil lain...
JANGAN IKUT KATA HATI...sbb dulu ada pepatah ' ikut hati binasa'...apsal???boleh guna ke pepatah tu???dalam situasi aku nie??? entahlah biarlah sekang aku dh jadi diri aku..x kesahlah owng nak kata aku , "berubah".."hilang arah"..."lupa daratan"...."x sedar idung bunga, rambut warna bunga raya" aku xkesahlah..janji idung kembang lam hati ada taman...hahha...setidak2nya aku BERSYUKUR...dengan apa yang aku ada..amen...

Susah gak nak puaskan hati owng dan nak kembalikan situasi menjadi sedia kala...nak rosakkan senang..nak baiki balik..kena ambek masa berhari2, berbulan2, bertaun2...pastu pasti ke semuanya akan jadi sedia kala???.......
"dh lah lupa jelah..ko pun ok sekang..dan insyallah Dia pun ok sekang malah lebih bahgia tanpa ko???"
Adoiye..ayat JAHANAM...aku taulah..
aku ok skang..aku pun x kesah..bak kata owng bukan senang nak lupakan satu perkara kalo dh lama kita simpan, jaga, main, semai ..then tiba2 datang sebuah jentolak menJAHAHAMkan...
apa korang rasa???kurang lebih mcm tulah..situasi dan pengalaman aku...susahlah nak cita..sbb kebodohan sendiri....tp sowylah banyak2..aku xbermaksud ..apa yang aku katakan time tu..mungkin apa yang aku rasa time tu je...manusia..... minda menguasai perasaan...

*fikir2lah sebelom buat keputusan...
*belajar buat keputusan yang terbaik..
*belajar tok maafkan owng...
*xsalah manusia berubah...
*stiap manusia buat kesalahan dan jangan anggap ia malang sebenarnya ia satu petunjuk untuk kita capai yang lebih baek dan berubah di atas kesilapan kita...

0 comments: