BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

~MAHKARPESONA~

Monday, September 27, 2010

K.A.W.A.N

KAWAN.... kami walaupun dr zahir kami xsama namun alhamdullah kami msh melengkapi.."mcm mana ko blh kawan dgn dier???"jodoh kot??? bila perbezaan wujud kdg kala ia membawa keserasian..bila mana perbalahan berlaku ia juga membuat kita semakin rapat...aku xpernah bermimpi untuk mempunyai kwan seperti mereka..hanya bila masa tuhan memberikan mereka ke dalam hidup ku, aku bersyukur kerana tuhan masih memberikan yang terbaik ntuk aku...
jika??? mungkin??? ia hanya wujud bagi org yang xbersyukur dengan apa yang die miliki skang...(ayat dlm cita papadom) mmg benar, bila kita rsa kita susah, miskin dan malang..ada lagi sebnarnya owng yg lebih teruk dr kita..hanya kita je xtau...alhamdullah semuanya itu aku hadapi dengan redha....
nie last year tok study..entah insyallah kalo ada rezki or masa aku akan countineu MASTER..tp bila??? itu aku xtau..sbb skang aku nak cr duet dulu..kalo nk blajar pun aku x nak bebankan duet mak n ayah..kita lbih bangga dengan apa yg kita ushakan sendiri... hanya di tahun akhir ini semunya nampak singkat semuanya nampak cepat..masa,keadaan ,situasi dan perhubungan menjadi semakin rumit. Kekuatan hati menjadi bekalan, kesabaran dan ketabahan membantu aku untuk menerima segala dugaan dan halangan yang tuhan bgkan kpadaku.. yg pasti aku menerimanya dengan hati yg lebih terbuka...
Dulu kwan2 ada kata, bila dh taun akhir ko xyah susah..banyak masa, keja pun blh...tp aku X rs semua tu..aku hnya rasa hidup aku dipenuhi dengan keja2 hanya skang aku mula rasakan yg aku semakin rapat dengan dunia kerjayaku nanti"CIKGU'...seminarlah,ibubapa, sekolah,PIBG,buku teks, kementerian, murid-murid dan apa2 jelah berkaitan dengan dunia sekolah nie..nie bru pemulaan, insyallah nanti2 mgkin aku akn biasa dengan semua nie..
buat kwan2..tQ sokongan kowang 4 tahun nie..insyallah selagi tuhan bgkan aku hati, jiwa, kesihatan dan kewarasan aku akn ingat jasa kowang sampai bila2...

P/S: buat kwan2 yg nak LM(Latihan Mengajar)..selamat berjaya dan melangkah ke dunia perguruan. insyallah gunakan lah ilmu yg kita ada dan kongsikan bersama2 pelajar kita nanti..walaupun sedikit, mungkin ia berguna untuk mereka pd masa depan.:)

2 comments:

[tErOmPaH bIrU] said...

untuk ko empun juak.. Selamat Latihan Mengajar dari kmk orang sekeluarga sitok.. cepat grade.. cepat kerja ;D

RaHmAhAkAR... said...

hahahhaha...bunyi mcm senang kan..nak msa berlalu lah yg susah..nk memikirkan apa yg akan berlaku, nak melaluinya dengan perasaan yg mcm mana????huh......pjg mgeloh..nak myatakan betapa risau dan susahnya hati aku..huhuhu:(